Hva gjør vi annerledes enn andre leverandører?
Hvordan skal vi jobbe for å skape bedre tjenester? Dette spørsmålet har vi utforsket gjennom de siste 10 årene – og svaret vi har kommet fram til er å flytte fokus fra «dette skal vi produsere» til «dette problemet skal vi løse.» Mer spesifikt: hvilke forretningsmål skal vi oppnå på vegne av kundene våre? Og hvilke utfordringer står brukeren overfor og hvordan kan vi bidra til å løse dem?
I Digitive har vi troen på at de beste løsningene blir til i tverrfaglige team med forretningsutviklere, utviklere og UI/UX-designere. Folk med ulike personligheter, innfallsvinkler og erfaring som sammen utforsker problemstillingen.
Vi har sagt farvel til kravspesifikasjoner og uklare beskjeder fram og tilbake. Isteden lager vår UI/UX-designer en visuell, navigerbar prototype i samarbeid med kunden. Oppdragsgiver og fagteamet ser hvordan tjenesten vil virke og oppleves fra start.
Denne visuelle tilnærmingen til systemutvikling, design thinking, bruker vi som ledestjerne gjennom hele prosessen – både i arbeidet med å utvikle prototypen og når vi lager den ferdige programvaren.
Vi lager en MVP, minimum viable product, basert på prototypen. Det er en enklere versjon av den ferdige tjenesten som gjør det mulig for oss å få tilbakemeldinger fra brukeren. I den videre prosessen hjelper MVPen oss å gjøre fornuftige prioriteringer basert på sluttbrukernes premisser. Vi lærer, justerer og forbedrer på veien mot den ferdige (og aller helst ultimate) tjenesten.
Hva vil skje hvis vi gir arbeidshverdagen vår et lite AI-boost? Det var vi nysgjerrige på å finne ut. Vi bestemte oss for å bruke en hel dag på å utforske AI-verktøy – og la oss bare si at det ble en av de mest interessante dagene på kontoret på lenge.
Les merAt din nettside har et velutviklet bestillingsskjema er avgjørende for både brukeropplevelsen og konverteringen. Her er vår 8-punktsliste over hva vi mener er beste praksis for et godt bestillingsskjema!
Les mer